Hipp Hurra för pappans födelsedag!

Mårran och Wille var sjuka förra veckan. Vi hade tänkt handla födelsedagspresenter till pappan, men av det blev det liksom inget av. Äsch, tänkte jag, detta kan vi lösa ändå. Så jag frågade Mårran vad hon ville ge sin pappa.

En skjojta och jååsa kalsongej!

Ja, hur skulle man kunna köpa något annat? Tur att det finns bra klädaffärer i stora staden, så efter jobbet rusade jag ut i kylan för att hinna handla. Och minsann, det fanns både skjorta och snyggt blommiga kalsonger med små rosa detaljer. Minsann! Wille trodde att pappan önskade sig en bok och det lyckades jag också inskaffa. Och en tårta. Huliganbarnen både sjöng och hurrade och födelsedagen blev nog ganska bra. Trots att Mårran lite i förväg gav pappan en jätteförkylning. Jag menar, ska det vara ska det väl ändå vara ordentligt?